måndag 27 december 2010

Återblick del 2

juli: Lilla My kikar äntligen ut, jag och emilie har semester med massa bad och kompislek, kalas för Nina och emilie beställer ett syskon efter massa Mymys, hittar min fina lampa till vardagsrummet..men det visar sig att det inte är en taklampa så den går bara att hänga upp och ner, attans!! vi ser till slut avatar, det tar tre kvällar :) tomaterna och gurkan växer för fullt utanför lekstugan, jag hittar min vackra långklänning till det fina bröllopet och T provar frack :) jag säljer min lägenhet till en sur och otrevlig tant, vi drar på kärleksresa till Rom

augusti:
Emilie får vattkoppor, drar till Malmö med pappsen och brorsan, minisemester med emilie: Kolmården och Astrid Lindgrens värld, Bröllop i sthlm, sol hett, brygga, grabbarna festar loss rejält, kärlekssemester/roadtrip: varberg, smögen och fiskebäckskil och det biggest wedding ever, semmen tar slut! summering: Bästa sommaren på länge!






september: går på arbetsintervju, kräftskiva med familjen, mycket ensamtid, det ser lovande ut, massa ont i foten, hittar en ny tv-kanal, tackar ja till nya jobbet efter massa velande och ångest, t och t har 60-årsfest, sjukling, sjukling, sjukling, sover ensam i huset för första gången, My`s dop.

oktober:
jag har ingen lägenhet längre, men har köpt mig en ny mössa och vantar :) min underbara pojkvän ( där kom den igen) fyller 30, men är borta på grabbresa och jag jobbar kväll, stora jackjakten, hälsar på nina i lumpen lååångt nere i skåne..bor i stuga och sitter många timmar i bil och lyssnar på här kommer pippi långstrumd 111 gånger, går på vår första husvisning, käkar bakispizza obakis, drabbas av förvirring, äter bakelser med chrille igen, vardagslyxar, mer husvisning och jag blir förälskad i ett hus,

november: får presentcheckar från pampers hm, funderar på att klippa håret kort kort, fyller 29 barre, saknar Mariah, höstpyntar, sjuk till o från, avnjuter 2 underbara dagar på japanska hasseludden spa med min älskling, kikar robinsson och ensam mamma söker, får höra av en afrikansk kvinna att min sambo kommer lämna mig för en yngre kvinna 2012 eller 2017 om vi inte gifter oss, adventsmyser

december:
dricker glögg ur prickiga muggar, förkyld igen, blir avtackad på jobbet och gråter en skvätt, Emilie fyller hela 5 år..kalas kalas kalas, ett till intressant och nytt hus dyker upp, jobbar sista dagen på cederängen efter ca 7 år, julstökar och skriver om inredning, börjar nya jobbet och går på uteluciatåg på Emilies dagis, robinsson-final, får till slut min riktiga gran, rolig julfest med nya jobbet, mysig jul......och några dagar kvar till 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar