torsdag 18 november 2010

avslappnad

yasuragi hasseludden var helt underbart!
när vi checkade in fick vi badkläder, en kimono och tofflor. Denna outfit hade vi på oss konstant i två dygn, till och med på middagen :)
vi inledde vistelsen med en badintroduktion, en härlig kvinna visade oss hur vi skulle tvaga oss innan vi gick ut till bassängerna.jag fick nypa mig för attt inte börja fnissa som vanligt. värsta inlevelsen hade hon haha
sen badade vi en massa, det bästa var utomhus i 40 gradigt vatten..myyyys! sen var det dax för the och fruktbuffe och chill i sköna stolar. vi avslutade med bastu, jag var på den tysta avdelningen där man inte fick prata så jag hade hela bastun för mig själv

på kvällen blev det japansk 4-rätter middag så klart! förrätterna fick vi lov att äta med pinnar..jag var kass och fick tokspel och åt det sista med händerna haha varmrätten var helt underbart god, och jag bad om bestick så klart :) japanskt öl var verkligen en hit, supergott och sen drack vi lite finare vin oxå
middagen får 5 stjärnor av 5 möjliga
frukosten oxå
efter den körde vi qigong och något som hette klangresa. man låg på madrasser på golvet och lyssnade på när en kvinna med len röst slog med nån träklubba el nåt på olika mongoliska klangskålar. det var bra mot både fysiska och psykiska sjukdomar..mellan klangerna berättade hon små berättelser och hjälpte oss visualisera och bli avslappnade..jag var lite skeptisk först, men det var hur skönt som helst. Folk somnade och snarkade högt haha men icke jag
innan vi åkte hem tog vi ett utebad och njöt av utsikten!
bästa 30-års presenten enligt mig :)
bjuder på denna bild oxå i smyg haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar